">

7. huhtikuuta 2015

Tukeeko läheiset teitä?

Moi

Miten tärkeä sinulle on, kun sinua tuetaan päätöksistäsi? Olipa se työ, koulu, sairaus, treeni, laihdutusprojekti tai mikä muu vaan. 

 Omasta mielestä läheisen tuki on todella tärkeä. itse joskus en vaan uskaltanut puhuu tai kertoa asioista kun muut voisi ottaa sen asian eri tavalla tai alkaa väitellä negatiivisesti asiasta, niin  muuttuu oma käsitys sitten siitä kokonaan. Hyvä esimerkki, pienenä  haaveilin yhdestä ammatista ja päätin että lähden opiskelemaan sitä. Tähtäsin silloin lukioon vaikka innokas opiskelija en oikein ollut silloin, ja just kuin opiskelin jo lukion ekaalla, keskustelin yhden läheisen ihmisen kanssa minun tulevasta ammatista. Muistan hyvin kuin hän haukkui  sitä pystyyn ja jäi niin negatiivinen käsitys kyseisestä ammatista, että päätin silloin etten sittenkään  haluakaan opiskella siihen.
 Sen jälkeen en vaan uskaltanut puhuu isoista asioista muiden kanssa, koska se negatiivinen vastaus muilta ei oikein huvittanut kuulaa enää. 
 Oma nykyinen tuki verkosto on aika erilainen jotkut taas kannusta  toiset taas negatiivisella asenteella. Olen kolme vuotta miettinyt pitäisikö suorittaa PT tutkintoa, niin just minun osa läheisistä ihmisistä ovat 50/50 asiasta. Vaikka odotan heiltä paljon enemmän kannustusta.
 Vuoden alussa päätin että tulen hankkiman koulutusta, mutta myös päätin etten tule kertomaan asiasta monille, sen takia että negatiiviset keskustelu aiheet jäisivät ja antaisi minulle enemmän tilaa tehdä sitä mitä minä itse haluan.

 Aika lailla opin jo tunnistaman negatiivisiä ihmisiä ympärilläni, ja uskon ettei niiden tarvis tietää kaikkia säästäkseen minun omia voimia.
  Innoissaan odotan tulevaa koulutusta joka pitäisi vihdoin startata parin viikon päästää, just ennen viikonloppua tuli koulutuksesta lisä informaatiota ja mitä tullaan käsittelemään ensimmäisessä lähiopetuksessa. Minä en vaan malta enää odottaa. 

 Perjantaina osallistuin SpartanGear seminaarin josta voi lukea lisä täältä. Tulen kertomaan siitä enemmän seuraavassa postauksessa. 



                                                             -Dee

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti